PŘESTAVBY JÍZDNÍCH KOL NA ELEKTROKOLA  •  SERVIS A OPRAVY BICYKLŮ  •  ELEKTROKOLOBAZAR

Vaše "staré",dobré a vyzkoušené kolo, na které jste zvyklí, přestavíme na elektrokolo.

Přestavět lze v zásadě každé jízdní kolo, včetně horských, dětských i invalidní tříkolky a koloběžky.

Získáte tak stroj podle svých představ - plně srovnatelný s elektrokoly střední třídy a přitom za rozumnou cenu.

Ke stavbě používáme jen odzkoušené a spolehlivé komponenty.

Levně, snadno a zdravě se pak dopravíte do práce, děti do školy a za zábavou.

Ale POZOR! Jízda na elektrokole je návyková - pojedete i tam, kam byste jinak nikdy nejeli :-)


Elektromotory

Motory 250W (jmenovité napětí 36 V, planetová převodovka, hmotnost 2,6kg)

přední kolo 16" litý disk


jsou vybaveny volnoběžkou tzn. pokud není využíván elektromotor, případně se jede bez akumulátoru, neklade motor při jízdě žádný odpor. Vhodný pro cyklisty, kteří chtějí aktivně šlapat a ne se jenom vozit. Bez šlapání lze jet po rovině, pomoc elektromotoru při jízdě do kopce nebo protivětru je velmi výrazná.

Motory nepodporují rekuperaci el. energie ani brždění. Motory lze namontovat do předního nebo zadního kola, případně i do obou současně.

Doporučený akumulátor 10Ah - dojezd okolo 50km - záleží na celkové váze cyklisty s kolem, profilu terénu, intenzitě šlapání a využívání elektromotoru.


Motory 500W-750W-1000W (napětí 36V - 48V, bez převodovky a volnoběžky, 46 nebo 56 pólů, hmotnost 6,4kg)

46 pólů 46 pólů 56 pólů


Tyto motory počínaje 500W mají dostatek síly vyvézt cyklistu bez šlapání i do větších kopců, samozřejmě s ohledem na hmotnost jezdce a nákladu.

Motory podporují rekuperaci el. energie a brždění motorem. Brždění je velmi intenzivní (lze nastavit) ideální pro dlouhé prudké sjezdy.

Vzhledem k absenci volnoběžky klade kolo při jízdě bez akumulátoru mírný odpor - o něco menší než je jízda se zapnutým klasickým dynamem přitlačeným k plášti kola.

Motory lze namontovat do předního (zde jsou určitá omezení dle typu) nebo zadního kola, případně i do obou současně.

Vzhledem k výkonu a odběrům el. energie doporučujeme použít akumulátory 15Ah a případně i větší.

Dojezd je pak srovnatelný s motory 250W - tj. okolo 50km - i zde platí, že záleží na celkové váze cyklisty s kolem, profilu terénu, intenzitě šlapání a využívání elektromotoru.


S ohledem na nemalý přenášený kroutící moment jsou všechny motory osazeny do kvalitních hliníkových ráfků s dvojitou stěnou, stříbrné nebo černé barvy, s výpletem ze silnějších nerez drátů - obojí je české výroby. Jde o odzkoušenou kombinaci vyhovující na trekových i horských kolech.

průřez ráfkem


Ovladače pro všechny motory: akcelerátor páčkový nebo otočný s indikátorem nabití akumulátoru, vypínač (zapnuto/vypnuto) příšlapu (intenzitu lze naprogramovat), TEMPOMAT - spolu s akcelerátorem nejvíce využívaný ovladač.

Vlevo tempomat, klakson. Vpravo akcelerátor s indikací akumulátoru, spinač příšlapu /osvětlení.


Při brždění přední nebo zadní brzdou se automaticky vypíná elektromotor i tempomat a naopak aktivuje rekuperace (pouze motory bez volnoběžky =500W a více).



Středový motor 250W nebo 500W ( obdoba systémů Bosch - napětí 36 V/48V, volnoběžka, hmotnost 3,7Kg/4,5Kg včetně talíře s 46 zuby)

V přestavbách kol jde o novinku pro rok 2014.

Motor se montuje na místo původního středu kola (jen pokud má standardní rozměr) součástí je nový jednotalíř s volnoběžkou a kliky.

Nepodporuje rekuperaci a brždění.

Ovladače středového motoru: akcelerační páčka, tlačítka pro ovládání a programování displeje.


Co získáte:

  • lepší rozložení hmotnosti = lepší jízdní vlastnosti
  • díky použití přehazovačky vysoký kroutící moment a tím intenzivnější a efektivnější využití elektromotoru
  • nižší spotřeba energie a tím prodloužení dojezdu oproti elektromotorům montovaným do kol
  • při kombinaci s Li-ion akumulátorem 11,4Ah je hmotnost přestavby jen 8,1kg a výsledek lze směle porovnat se středovýmy systémy Bosh v cenové relaci 50 - 60 000Kč
  • displej na řídítkách: indikátor akumulátoru, volba režimu příšlapu, hodiny, rychlost, ujeté km, nastavení, podsvícení


Co ztratíte:

  • přední převody = pouze jednotalíř
  • proti "klasické" 250W přestavbě cca 8 000,-Kč